Na výbere vhodnej obálky záleží
Je zaujímavé, koľko vecí každodennej potreby si často ani na prvý pohľad nevšímame, pritom sú pre nás dôležité a ich hodnotu zistíme vtedy, ak chýbajú. Typickým príkladom sú kancelárske potreby v prakticky akejkoľvek firme či pri akejkoľvek podnikateľskej činnosti. Napríklad také obálky. Naozaj aj v tomto prípade doslova platí, že nie je obálka ako obálka.
Dizajn i bezpečnosť
Predstavte si, že ste práve obdržali úradný list alebo zásielku z internetového obchodu. Prípadne vás ako za starých čias potešil niekto blízky klasickým poštovým listom. Zrejme sa zhodneme, že na prvom dojme veľmi záleží a veľa znamená. Je skutočne rozdiel, či je list alebo tovar zabalený v na pohľad prvej obálke, ktorú niekto niekde vytiahol, alebo je zrejmé, že si odosielateľ dal na jej výbere záležať.
Svoje tu zohráva ako dizajn obálky, čiže to, akej je farby, prípadne či je na nej nejaký vzor. A taktiež je tu absolútne kľúčová bezpečnosť, čiže to, aby obálka chránila to, čo je v nej umiestnené. V prípade doručovania dokumentov do vlastnej ruky, napríklad z úradov či poisťovní, je toto doslova na prvom mieste v rámci pomyselného rebríčku priorít. Nesmie sa stať, že by sa obsah zásielky dostal do neželaných rúk, prípadne by sa niekde stratil.
Oplatí sa dať si záležať
Teraz si teda predstavme, že ste v pozícii, keď odosielate listovú zásielku, prípadne prevádzkujete podnikateľskú činnosť, a jej súčasťou je taktiež zasielanie balíkov či tovaru. Je len na vás, akú stratégiu v rámci odosielania a balenia listov/produktov zvolíte. Ako však z vyššie uvedeného vyplýva, naozaj sa oplatí dať si záležať. Napríklad také obálky A5 môžu mať hneď viacero podôb, nemusí to byť nutne klasická papierová obálka v danom formáte. Môže ísť o rôzne farebné kombinácie, rôzne prevedenia papiera (typ papiera, hrúbka, tvrdosť), resp. materiálu (napríklad bublinkové obálky). Dá sa skonštatovať, že jedna vec, ktorú posielate, môže vďaka výberu obálky budiť úplne rozdielny dojem. Ak totiž tejto téme budete venovať trochu pozornosti a času, môže priniesť obálka výrazne krajší prvý dojem pre adresáta. A ten si to dobre zapamätá a možno si z od rovnakého odosielateľa nakúpi aj nabudúce.
Záleží, čo posielate
Ak teda niečo posielate poštou, je naozaj fajn dať si záležať aj na tom, ako daná zásielka vyzerá. Netreba však zabúdať na vyššie spomenutú bezpečnosť a ochranu obsahu uloženého vnútri. Preto pri výbere obálky dbajte na to, čo budete posielať. Je rozdiel, či posielate listinné dokumenty, alebo naopak nejaký tovar. A pri tovare je zase rozdiel, či ide o nejakú krehkú vec, alebo povedzme o knihu, ktorá sa len tak ľahko nepoškodí či nerozbije. Dôležitý je však jeden výstup – správnym výberom obálky a dobrým nastavením celého procesu od výberu po zaobstaranie môžete skvalitniť jednu časť svojej podnikateľskej činnosti a pomôcť si do priaznivejších ekonomických čísiel.
Čísla, to naozaj?
Áno, aj taká na prvý pohľad základná vec ako výber obálky, má vplyv na ekonomiku firmy a výsledné ekonomické čísla. Je rozdiel, či obálky kupujete v malých množstvách z klasických obchodov, alebo si zvolíte cenovo výhodnejšie veľké objemy od špecializovaných predajcov z internetových predajní. Samozrejme, v rámci cien sa nejedná o nejaké dramatické či extra výrazné rozdiely, ale ak sa to spočíta v rámci celého roka, môže z toho vzísť zaujímavá úspora z rozsahu. Ak teda posielate väčší objem a množstvo zásielok, určite odporúčame radšej si obálky zaobstarať naraz a vo väčšom počte, a z internetu. Ušetríte tým určitý čas, pretože nebudete musieť stále myslieť na dokupovanie nových kusov, ale aj nejaké tie financie, čo v náročných ekonomických časoch určite pomôže.