QR kódy: Ako s nimi pracovať pri tlači letákov?
Reklamné letáky majú vo firemnej komunikácii stále dôležité miesto. A to aj napriek tomu, že hlavne v posledných rokoch sa všetko presúva z offline prostredia do onlinu. Skvelý spôsob, ako sa priblížiť zákazníkom, je tieto dva priestory prepojiť. Poradíme vám, ako pracovať s QR kódmi a ako pracovať s letákmi online.
Do tlače letákov sa oplatí investovať
Na internete sa každý deň stretávame s veľkým množstvom reklám. Je preto ťažké odlíšiť sa od konkurencie a upútať zákazníkov. Reklamný leták môže byť dobrý spôsob, ako k celej kampani pristúpiť oveľa originálnejšie.
Ak sa rozhodnete pre tlač reklamných letákov, dbajte na to, aby ste tlačoviny nevyrábali zbytočne. Dopredu si premyslite, koho chcete letákmi osloviť a čo chcete povedať. A v neposlednom rade aj to, koľko letákov budete tlačiť. V tlačiarni Point4me môžete pre letáky online využiť online kalkuláciu. Počas chvíľky sa tak dozviete, koľko bude stáť tlač letákov.
Ak chcete vedieť, aký mala letáková akcia úspech, nezabudnite kampaň vyhodnotiť. S tým vám môžu pomôcť práve QR kódy s vloženými UTM parametrami. Vďaka tomu ľahko zistíte, koľko zákazníkov navštívilo vašu stránku cez QR kód.
Ako pracovať s QR kódmi
Chcete naplno využiť tlač letákov? Umiestnite naň QR kód. Pomocou neho totiž zákazníkov jednoducho presmerujete tam, kam potrebujete. Či už ich chcete naviesť do rezervačného systému, na sociálne siete alebo na mapu s adresou predajne.
V marketingu sa pracuje s dvomi typmi kódov – statickými a dynamickými. Zatiaľ čo statické QR kódy majú pevnú URL adresu, ktorú nemôžete neskôr zmeniť, dynamické QR kódy umožňujú upraviť cieľový odkaz kedykoľvek chcete.
Ak budete využívať dynamické kódy, môžete zadať tlač letákov online vo väčšom množstve. Letáky tak môžete využiť aj neskôr. Ak napríklad chystáte všeobecný leták so zľavou, môžete v QR kóde vždy meniť zľavový kód podľa potreby.
Kam umiestniť QR kód?
Dôležité je tiež to, kam QR kód na letáku vložíte. Zákazník však musí vždy pochopiť, kam ho chcete pomocou QR kódu presmerovať. Chcete ho naviesť na sociálne siete? Potom prvok umiestnite blízko ikoniek odkazujúcich na jednotlivé kanály. Potrebujete klientov odkázať na rezervačný systém? Platí rovnaké pravidlo.
Pamätajte, že ak ľuďom nebude jasné, kam sa cez QR kód dostanú, pravdepodobne naň ani nekliknú. A vy tak prídete o drahocenné kontakty. Cieľovú stránku kódu môžete dovysvetliť aj pomocou jednoduchej vety. Pár slov urobí ozajstné divy.
Aký rozmer QR kódu zvoliť pri tlači letákov?
Ak budete QR kód vkladať na letáky, uvedomte si, že ľudia spravidla skenujú kódy zo vzdialenosti 20 až 30 cm. QR kód by mal byť preto aspoň 2 až 3 cm veľký. Vďaka tomu ho mobilom jednoducho načítate. Samozrejme platí, že čím väčší (a kvalitnejší) kód bude, tým to bude lepšie pre vás i vašich zákazníkov.
Ak sa chcete tlačou letákov odlíšiť, môžete aj QR kód umiestniť (takmer) cez celú tlačovinu. Zákazníkov tak jednoznačne zaujmete.
Chystáte sa na tlač? Letáky objednajte online
Nemenej dôležitá je kvalita tlače. Tú určite nepodceňte a vyberte si spoľahlivú tlačiareň. Nie je totiž nič horšie, než keď sa QR kód nedá načítať. To potom zákazníkov okamžite odradí. Kvalitná výroba letákov je samozrejmosťou pre tlačiareň Point4me. Tam navyše letáky objednáte jednoducho online.