30-dňová DETOX výzva tela aj mysle! Idete s nami do toho?

30 dňová detox výzva



Už len samotné slovko - „DETOX“ - neznie veľa ľuďom ako zábava, však? Znamená to, že musím vyradiť sladkosti, mäso, víno? Musím byť vegán? Budem musieť piť iba zelené šťavy a citrónovú vodu? Nie, nie a naposledy nie! Aj tie najprísnejšie detox programy sú myslené iba ako dočasné. Majú vám pomôcť naštartovať organizmus, prečistiť telo od škodlivých látok, prebudiť metabolizmus, nastaviť trávenie na správnu cestu.

U nás v redakcii sme sa vám rozhodli priniesť po lete, kedy si každý na dovolenke trošku viac dovolí - či už koláčikov, pizze alebo alkoholu, 30-dňová očistnú kúru. Poňali sme ju ako výzvu, do ktorej sa môžete zapojiť všetci bez obmedzení. Avšak okrem zdravého stravovania a cvičenia sme sa rozhodli zamerať aj na naše duševné zdravie. Aby sa dostalo do pohody nielen vaše trávenie, pohybový aparát, ale tiež myseľ. To je predsa najdôležitejšie, nie?

Ako na to?

Začať môžete kedykoľvek, nemusíte sa fixovať na 1. deň v mesiaci. My odporúčame začať ihneď! Na každý deň sme pre vás pripravili 1 úlohu, snažte sa ju dodržať. Samozrejme, nič sa nestane ak si niektoré dni zameníte. Ak sa vám bude niektorá z činností vykonávať príjemnejšie napríklad cez víkend, pokojne si ju vymeňte.

Dôležité je, aby ste získali jednoduché návyky, ktoré budete aj po 30 dňoch naďalej uplatňovať vo svojom bežnom dennom rytme. Nejde o nič náročné ani drastické. Jednoducho sa snažíte do svojho života zaradiť príjemné činnosti, ktoré vám pomôžu očistiť telo aj myseľ, zdravšie sa stravovať, trochu schudnúť, zbaviť sa celulitídy či akné a dopriať si digitálny detox od mobilov, počítačov a sociálnych sietí. Proste sa zveľaďovať zvnútra i zvonka. 

A nezabúdajte, dokonalosť neexistuje. Nesnažte sa byť za každú cenu perfekcionisti, užívajte si pocit, že pre seba robíte niečo dobré. Pochváľte sa o vašich úspechoch pred kamarátmi, rodinou, kolegyňami a namočte ich tiež do našej 30 dňovej detox výzvy! 

+ malý BONUS!

Pripravili sme pre vás aj prehľadnú tabuľku so všetkými dennými výzvami, ktorú si môžete vytlačiť a zavesiť napríklad na chladničku či nástenku nad kancelársky stôl. Budete ju mať tak stále pred očami a nezabudnete na žiadnu z činností. Pekná, však? 🙂

30 dňová detox výzva

Stiahnite si túto tabuľku a majte ju stále na očiach

30-dňová DETOX výzva tela aj mysle

  • 1. deň: Vypni počítač, televízor, tablet a čítaj si obľúbenú knižku aspoň 30 minút. Nevenuj sa ničomu inému.
  • 2. deň: Sprav si strečing celého tela. Ponaťahuj si končatiny, chrbát, krk. Nesmie ťa nič bolieť, nepreháňaj to. Podstatné je, aby si po celom dni uvoľnil telo, ktoré ti celý deň výborne slúži.
  • 3. deň: Pošli svojej rodine či priateľom rannú správu, v ktorej im zapraješ pekný deň. Uvidíš, aký úsmev na tvári a dobrú náladu im na celý deň vyčaríš.
  • 4. deň: Skús dnes vynechať kávu, čierny čaj, energetické nápoje, alkohol a cigarety. Dopraj si čistú vodu, bylinkový čaj, ovocnú šťavu. Vypi aspoň 2 litre tekutín.
  • 5. deň: Odlož mobil bokom. Využi ho iba na nevyhnutné situácie. Počas cesty vlakom, autobusom, pri čakaní na pokladňu v obchode alebo u lekára si čítaj alebo jednoducho vnímaj svet naokolo.
  • 6. deň: Ak je to v tvojich možnostiach, navštív saunu a dopraj si poriadny relax. Telo sa zbaví toxínov, myseľ sa vyčistí. Pokiaľ sa to nedá, dopraj si aspoň poriadny horúci kúpeľ s voňavou soľou či olejmi.
  • 7. deň: Kúp si maličkosť, ktorá ťa poteší. Či už je to obľúbený časopis, knižka, krém na ruky alebo pečené gaštany na ulici. Vychutnaj si ten pocit.
  • 8. deň: Sprav si účinný telový zábal, ktorý krásne vyhladí pokožku, zbaví ťa prebytočnej vody a toxických látok a navyše zredukuje tukové zásoby.  
  • 9. deň: Priprav si jedlo na celý deň a zober si ho so sebou do práce. Nezabudni ani na malé snacky. Odmenou bude kvalitné jedlo, ktoré ti chutí a spokojný žalúdok. Navyše ušetríš peniaze za denné menučká z reštaurácie.
  • 10. deň: Urob si poriadok v domácnosti. Vyhoď všetky nepotrebné veci, lapače prachu, oblečenie, ktoré vôbec nenosíš. Zapni si k tomu dobrú hudbu a nielenže prevzdušníš domácnosť, ale si aj upraceš v myšlienkach a spáliš nejaké kalórie.
  • 11. deň: Choď na poriadne dlhú prechádzku. Dobre sa naobliekaj, zober psa, deti či priateľa a nadýchaj sa čerstvého vzduchu. Nič nepadne lepšie ako dobrý horúci čaj po návrate domov.
  • 12. deň: Urob si detox aj vo financiách. Pretrieď staré účty, zisti, na čo míňaš najviac a kde by si mohol ušetriť. Skús si odložiť aspoň 5 € týždenne. To ti prihodí 260 € ročne, čo znie ako celkom dobrý wellness pobyt, hm? 🙂
  • 13. deň: Dopraj si masáž. Nemusíš hneď odísť do masážneho salónu, zvládneš to aj doma. Zameraj sa najmä na stehná, brucho a zadok, ktoré zvyknú byť najproblematickejšími partiami.
  • 14. deň: Napíš si na papier 3 veci, za ktoré si v tento deň vďačný. Môže to byť napríklad, že si vďačný za krásny slnečný deň, chutné raňajky od manžela či to, že máš zdravé telo, ktoré ti umožňuje ísť si zacvičiť.
  • 15. deň: Obmedz používanie sociálnych sietí počas celého dňa na minimum.
  • 16. deň: Upeč jednoduchý koláč zo sezónneho ovocia, malé muffinky alebo nakrájaj misku ovocia, prines ju do práce a ponúkni každého kolegu, ktorý prejde okolo tvojho stola. Uvidíš, ako sa potešia.
  • 17. deň: Vytlač si šťavu z čerstvého ovocia alebo urob smoothie. Pridaj ovsené vločky, orieškové maslo alebo proteín a máš plnohodnotnú desiatu.
  • 18. deň: Pozri si večer s deťmi, priateľmi či rodičmi dobrú komédiu alebo rozprávku. Nakrájajte si k tomu zdravý snack - mrkvové tyčinky, jablko, hrušku.
  • 19. deň: Skús sa po celý deň na nič nesťažovať. Na meškajúci vlak, ponožky v rohu miestnosti, neumytý riad. Podarí sa ti to?
  • 20. deň: Choď do fitka, na jógu, na bedminton alebo si aspoň 20 minút zacvič doma podľa videa.
  • 21. deň: Medituj. Ak nievieš ako na to, zo začiatku postačí, ak sa budeš sústrediť na svoj dych. Nebuď nahnevaný, ak ti myšlienky neustále lietajú. Praxou sa to zlepší.
  • 22. deň: Pretrieď si nepotrebné aplikácie v smartfóne. Ponechaj si iba tie, ktoré využívaš najčastejšie.
  • 23. deň: Choď si zabehať. Nie je dôležité, koľko odbehneš alebo ako rýchlo. Obuj si pohodlné tenisky, pokojne striedaj rýchlu chôdzu s behom a uvidíš, ako si vyčistíš myseľ.
  • 24. deň: Zahrajte si doma karty, pexeso alebo spoločenskú hru. Skúste nezapínať televízor, urobte si nejaké dobré nápoje a zabávajte sa. Je to osviežujúce!
  • 25. deň: Vyčleň si aspoň hodinku času iba pre seba. Dopraj si manikúru, pedikúru, horúci kúpeľ, zábal, masku. Čítaj si knižku, vybehni na kávu s kamoškou, choď si zacvičiť. A bez výčitiek.
  • 26. deň: Urob si bohaté raňajky. Nakrájaj si ovocie, zeleninu, sprav omeletu, miešané vajička alebo palacinky. Hocičo, čo máš rád a poteší ťa to.
  • 27. deň: Venuj kúsok svojho času svojim blízkym. Prosí ťa mama už celú večnosť, aby si jej pomohol v záhrade? Dcérka chce s tebou navliekať koráliky? Manžel ťa chce už mesiace nalákať na dokument o cicavcoch? Venuj sa im, budú vedieť, že ti na nich záleží.
  • 28. deň: Skús v tento deň úplne vylúčiť mäso zo svojho jedálnička. Jeden deň by sa ti to mohlo podariť, čo povieš?
  • 29. deň: Dopraj si aspoň 8 hodinový spánok.
  • 30. deň: Nerozčuľuj sa. Povznes sa nad negatívne myšlienky a povedz si, že jeden deň to určite vydržíš bez nervozity, stresu a nadávok. 

O autorovi

Veronika Ivánová
 

Veronika vyštudovala masmediálnu komunikáciu a preto jej práca v novinách, či písanie článkov nie sú cudzie. Zbožňuje cestovanie a ako hovorí, minula by posledné peniaze na akýkoľvek výlet (a dobré jedlo). Rada športuje a zaujíma sa o módu, kozmetiku a lifestyle. Rada všetko dokumentuje a tak si jej fotky, videá a príspevky môžete pozrieť na jej Instagramovom profile alebo Facebooku.
Viac článkov od tohto autora

Pridajte komentár ku článku

avatar
Kliknutím na ikonku nižšie môžete pridať obrázok