Veľkonočné nákupy stáli Slovákov tento rok viac ako vlani

Hoci sa Slováci začali kvôli karanténe predzásobovať potravinami už v období od 5. do 18. marca, zvýšenie cien pred Veľkou nocou ich neminulo. Priemerná štvorčlenná rodina zaplatila za veľkonočný nákup o zhruba 13 % viac ako minulý rok.

Online nakupy

Zdroj obrázku: eldar nurkovic / Shutterstock.com

Pod zvýšené výdavky rodín sa podpísalo viacero faktorov. V prvom rade ľudia míňajú viac z dôvodu povinnej práce z domu mnohých zamestnancov a OČR rodičov s deťmi. Rodiny sú doma, zvýšila sa tak ich spotreba, a teda aj utratená suma za bežné nákupy. 

K tomu treba pripočítať predzásobenie sa s príchodom veľkonočných sviatkov, keďže obchody boli v tomto čase zatvorené. Hoci aj tento rok sa dá na niektorých potravinách ušetriť – napríklad v prípade mliečnych výrobkov či zemiakov (- 11 %), vidíme aj medziročné zdraženie, a to najmä bravčového mäsa, šunkovej salámy (+15 %), vajec (+5,6 %) aj polohrubej múky (+6,5 %).

Dobrou správou je, že aj tento rok obchodníci ponúkali a naďalej ponúkajú vybrané potraviny za akciové ceny.

Zaujímavosťou je nárast nákupov potravín cez internet. Kým v minulosti si podľa prieskumu Slovenskej sporiteľne až dve tretiny Slovákov nevedelo predstaviť, že by objednávali potraviny on-line, v súčasnosti je to celkom inak.

Kombík radí

Priemerná štvorčlenná rodina zaplatila za veľkonočný nákup o zhruba 13 % viac ako minulý rok.

Keďže on-line nákup sa považuje za najbezpečnejšiu formu kúpy, zákazníci sa preorientovali na túto formu obstarania si potravín. Napríklad sieť Tesco bola nútená pristúpiť k obmedzeniu množstva tovaru a celkovej váhy nákupu, aby mohla vyhovieť požiadavkám nakupujúcich. 

Okrem toho, že tovar je doručený až k prvým dverám zákazníka, ďalšou výhodou je možnosť prezrieť si on-line aj ponúkané zľavy a akcie v letákoch či priamo na oficiálnej webovej stránke. 

Tí, ktorí majú obmedzený rodinný rozpočet si môžu doma v pokoji skontrolovať cenu za nákup v letáku a ak je privysoká, majú možnosť zoznam položiek prehodnotiť či nakúpiť u konkurencie. To by sa v obchode pri pokladni robilo skutočne ťažko.

Uvidíme, ako sa v súvislosti s karanténou bude trh cien potravín, ako aj ich dostupnosť, vyvíjať ďalej. Rovnako bude zaujímavé sledovať, či bude preferencia on-line nákupov potravín pretrvávať aj po skončení hrozby korona vírusu.


Zdroj: 

https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clanok/547802-kolko-zaplatia-slovaci-za-tohtorocne-velkonocne-nakupy-viac-alebo-menej-ako-vlani/

https://www.slsp.sk/sk/aktuality/2020/3/23/slovaci-nakupuju-potraviny-vo-velkom-pocas-karanteny-minuli-viac-ako-48-milionov-eur

https://www.letakomat.sk/tesco/

O autorovi

PR článok
 

Ak máte záujem o napísanie kvalitného a zaujímavého PR či natívneho článku, naši copywriteri sa o to postarajú. Napíšte nám na: hello@kombo.sk. (PR článok nemusí vyjadrovať názory redakcie.)