Michal Havelka: „Je pre mňa dôležité, aby som naučil klienta akceptovať sa aj so svojimi chybami

Michal Havelka

Internet je dnes plný videí, ako cvičiť, fit jedálničkov, podľa ktorých máme jesť, informácií, ktorých sa máme držať a zaručene schudneme. Ale ako sa v tom všetkom orientovať?

Čo ak potrebujem poriadne nakopnúť, vysvetliť ako správne vykonávať cviky vo fitku, zmeniť stravu a neustále motivovať? Tak na to je tu, dámy a páni, Michal Havelka.

Chalan z Tatier, ktorému cvičenie mení a zlepšuje každý deň život. A on sa ho na oplátku snaží zlepšovať svojim klientom. Venuje sa osobným tréningom, tvarovaniu postavy, jedálničkom na mieru.

Že nemáte čas a peniaze na vlastného trénera? Michal sa venuje aj online coachingu, teda práci s klientmi na diaľku.

Ako to vlastne celé funguje, kde si jeho služby môžete objednať a prečo je pre neho dôležité, aby sa ľudia naučili akceptovať samých seba sa dozviete nižšie.

Poďme na to.

Michal, ahoj, som veľmi rada, že si si našiel čas na rozhovor, aj napriek nabitému programu. 7 rokov sa venuješ fitness, trénuješ klientov a navyše aj online coachuješ. Čo to znamená? Ako taký online coaching vyzerá?

Ďakujem Veronika. Môj coaching je úzka spolupráca s klientom a učenie na diaľku. Ide o spôsob, ako sa dostať do formy, naučiť sa o tréningu, strave a doplnkoch výživy “ekonomickým” spôsobom. 

Takto pracujem s ľudmi, ktorí žijú mimo Bratislavy a spolupráca je vhodná najmä pre tých, ktorí už majú nejaké skúsenosti s cvičením, no stále nie sú tam, kde by chceli. Resp. potrebuje niekoho, kto ho povedie k svojmu cieľu efektívne a zdravo. 

Pre mňa je coaching perfektný spôsob, ako niekomu pomôcť na diaľku, aj bez toho, aby si platil osobného trénera.

Po tom, ako ma klient prvýkrát osloví, nasleduje väčšinou úvodný videohovor, kde sa bližšie zoznámime. Rozoberieme jeho/jej hlavné ciele, životný štýl a samozrejme preferencie, čo sa pohybu a jedla týka.

Následne do 72 hodín klientovi posielam balík obsahujúci:

  • VitnessTréning na prvé 2 týždne,
  • dokument Strava a Suplementácia,
  • krátky sprievodný dokument k týmto dvom, 
  • a navyše každý cvik je podporený krátkym videom, ktoré napomáha v správnej technike.

Keď sa uistím, že klient všetkému správne porozumel, začína cvičiť podľa svojho nového plánu a tiež začíname s malými zmenami v strave. 

Viac o Michalovom online coachingu, príbehoch klientov a cenníku nájdete na jeho stránke.

Počas celého procesu máme nastavené pravidelné týždenné “kontroly” 1 na 1, kde hodnotíme progres, ako sa človek cíti a podľa toho nastavujeme tréning a prípadné zmeny v strave na ďalšie týždne.

Súčasťou každého plánu je okrem spomínanej videokontroly techniky cvikov, aj moja motivácia a mentoring, odovzdávanie vedomostí do budúcnosti a nonstop podpora cez správy a telefón. 

Pre mňa je coaching perfektný spôsob, ako niekomu pomôcť na diaľku, aj bez toho, aby si platil osobného trénera. 

Miloš Jaseňák po 10 týždňoch cvičenia

Takto vyzerá Michalov klient po 10 týždňoch osobného coachingu. Zdroj: mhavelka.sk

Máš viac klientov, ktorí si s tebou prídu osobne zatrénovať, alebo tých, ktorým pomáhaš na diaľku? Čo hovoríš na množstvo rôznych tréningových plánov, jedálničkov a programov, ktoré si dnes môže ktokoľvek zadarmo stiahnuť alebo kúpiť?

Momentálne je to pol na pol, no dnes si už vyberám ľudí s ktorými spolupracujem. Nechcem robiť s každým. Naopak vyberám si klientov, ktorí to myslia vážne, sú ochotní sa učiť, naozaj chcú niečo zmeniť a zlepšiť kvalitu svojho života. 

Čo sa týchto “random” tréningov a jedálničkov, na ktoré si sa pýtala, týka, vôbec nič proti nim nemám 🙂 Naopak, dávnejšie som počul a verím, že väčšina tréningových plánov a jedálničkov funguje, ak k nim človek pristupuje zodpovedne a s chuťou.

Aj ja sám som sa vždy veľa učil z internetu, skúšal a aplikoval, čo fungovalo a naopak, vyhodil to, čo bolo zbytočné. Nemusí to byť teda zlé, treba skúšať a hľadať kombináciu, ktorá človeku vydrží, a to môže priniesť najlepšie výsledky. Každopádne s trénerom / coachom je proces omnoho rýchlejší, efektívnejší a často zábavnejší. 

Trénuješ mužov aj ženy. Čo je najčastejšia požiadavka? Schudnúť, vyformovať alebo pribrať?

Samozrejme, trénujem aj aj, no v tomto bode asi 70% žien. Väčšina chce schudnúť - formovať postavu, no mám ľudí, s ktorými primárne budujeme svalovú hmotu a prirodzene držíme zdravé percento telesného tuku. Táto skupina je trochu šťastnejšia, pretože jedia trochu viac.

Skúsenosti Michalových klientov

quote-left

Keď ťa tréner motivuje, je ti vzorom, inšpiráciou a hnacím motorom. Tak nepotrebuje ani vyhrávať súťaže v kulturistike a prezentovať sa ako kvalitný sypač. Hovorí za neho jeho prístup, názory, sila, vytrvalosť a láska k tomu, čo robí. Navyše v tebe nájde tú beštiu, ktorá bude chcieť viac a viac. 

Veronika

Tuk šiel dole, cítim sa viac lean a fit ako kedykoľvek predtým a hlavne to nie je žiadne extrémne nekomfortné diétovanie, ale veľmi rozumný dlhodobý prístup. Michal je pre mňa top človek z tejto oblasti fitness a pohybu a to hlavne pre svoje progresívne myšlienky a entuziazmus, ktorým ťa doslova nakazí a tréning je potom veľmi zaujimavý a dynamický. 

Meo

Cvičiť by sme mali celoročne a nie nárazovo, viem. Ale predsalen, tí ktorí sme sa pozabudli, aké reálne šance máme na vyformovanie postavy do plaviek?

Podľa toho s akou formou začínaš. Štandardne na radikálnejšiu redukciu tuku stačí aj 10-16 týždňov, no v plavkách sa človek môže cítiť fajn aj ked do nich nie je úplne vyformovaný 🙂

Michal, mnohí ľudia sa nabudia, namotivujú a vhupnú do zdravej stravy a každodenného cvičenia po hlave. O týždeň - dva ale príde vytriezvenie. Ako to robíš ty, ako motivuješ svojich klientov, aby vydržali a dosiahli svoj cieľ?

V prvom rade je dôležité, aby mali hneď na začiatku realistické očakávania, a ukázať im, že byť vo forme nie je 3-mesačná nárazová premena plná odriekania, ktorú nie je možné udržať. 

Štandardne na radikálnejšiu redukciu tuku stačí aj 10-16 týždňov.

Od začiatku ich teda vediem k tomu, aby sa sústredili na dlhodobejšiu zmenu životného štýlu, v ktorom sa cítia dobre, sú menej unavení, vedia sa lepšie sústrediť na prácu a sú spokojní s tým, ako vyzerajú. Práve na to je perfektná zdravá strava, no hlavne pravidelný pohyb, či vo fitku alebo kdekoľvek inde.

Ja samu seba napríklad rada motivujem novým pekným športovým oblečením. Hneď sa teším viac cvičiť. Čo najradšej nosíš ty? Máš obľúbené značky?

Jasné Veronika, mám to tak isto. Myslím, že je fakt dôležité, aby sa človek pri cvičení cítil dobre a nové ''handry'' tomu vždy pomôžu. 

Čo sa mňa týka, veľakrát som oblečený skôr casual, ako priamo na šport, podľa toho ako trénujem. Ak mám práve silový tréning, už roky striedam klasické Converse Chuck Taylor alebo Vansy, no ak práve robím niečo dynamickejšie - agílne, obúvam Nike Flyknit, resp. nejaké iné Nike tenisky. 

CONVERSE ALL STAR HI OPTICAL WHITE

Michal na silové tréningy najradšej nosí Converse Chuck Taylor, ktoré majú rovnú podrážku

NIKE EPIC REACT FLYKNIT

Na dynamickejšie tréningy si Michal obúva Nike Flyknit

Na vrchu mám väčšinou obyčajný long-sleeve (alebo tielko) z HM alebo ZARA a milujem nosiť šortky a joggers s bielym pásom na boku. Cítim sa v tom fajn a veľakrát trochu iný ako väčšina ľudí vo fitku, čo ma celkom baví.

HM pánske tielko

Michal má na cvičenie rád basic tričko alebo tielko z H&M

čierne Nike tepláky

V teplákoch s bielym pásom sa Michal cíti veľmi dobre 

Okrem dodržiavania stravy a pohybu ty sám užívaš nejaké výživové doplnky? Odporučil by si nejaké pre mužov aj ženy? Sú nevyhnutnosťou?

Už síce nie toľko, koľko som zvykol, ale stále nejaké používam. Doplnky vedia naozaj pomôcť či už v regenerácii alebo v doplnení mikro- a makroživín, ktoré nedokážeme prijať v dostatočnom množstve z jedla. Ak sa človek pravidelne hýbe a cvičí, jeho telo pracuje na vyššie obrátky a preto je rozumné pozrieť sa aj po doplnkoch stravy. 

JAMIESON OMEGA-3 SELECT 1000 mg

Michal každému odporúča Omega-3 mastné kyseliny, ktoré pozitívne vplývajú na srdce, mozog, pokožku, kĺby a iné

Svojim klientom tiež odporúčam kúpiť si multivitamín. Ten je dôležitý na všeobecné doplnenie mikroživín, čo sa v konečnom dôsledku môže pozitívne odraziť na zlepšení metabolických procesov v tele a znížení únavy.

Ako základ by som každému určite odporúčal Omega-3 mastné kyseliny pre mnoho ich benefitov, ako napr. podpora normálnej činnosti srdca, zdravie kĺbov, no takisto pre pozitívny vplyv na mozog, pokožku, zrak, spánok atď. Tento doplnok môžete nájsť v lekárni a tiež v obchodoch s výživovými doplnkami. 

Svojim klientom tiež odporúčam kúpiť si multivitamín. Ten je dôležitý na všeobecné doplnenie mikroživín, čo sa v konečnom dôsledku môže pozitívne odraziť na zlepšení metabolických procesov v tele, podpore imunitného systému a znížení únavy, ktorá ľuďom často bráni v produktivite a dosahovaní svojich cieľov. 

Centum pre ženy

Michal ženám odporúča multivitamín Centrum pre ženy

Tu tiež odporúčam investovať do drahšieho doplnku, pre ženy to môže byť výrobok Centrum pre ženy a pre mužov Opti-Men od Optimum Nutrition. Nie som s týmito značkami nijak spojený, no sú to výrobky, ktoré sú overené a relatívne kvalitné.

Opti-men

Multivitamín pre mužov, ktorý má Michal overený, je Opti-Men

Čo považuješ za svoj najväčší úspech? Podarilo sa niektorému z tvojich klientov dokázať ''nemožné''?

Za najväčší úspech asi považujem to, že som vraj pár ľuďom dokázal zmeniť pohľad na seba samého a upriamiť ich na svoje silné stránky, namiesto toho, aby sa príliš sústredili na svoje nedokonalosti.

Fitness a celkovo vzhľad je veľmi citlivá a pre mnohých intímna téma a preto je pre mňa ako trénera a človeka, ktorý sa stará o ich zdravie dôležité. Aby som (tých, čo to potrebujú) naučil ako akceptovať samého seba aj so svojimi chybami, no stále na pracovať na najlepšej verzii samého seba. 

Aj o tom je filozofia VITNESS, byť zdravý fyzicky aj mentálne a chcieť neustále napredovať.

Aké sú tvoje ďalšie ciele?

Mojim ďalším cieľom je YouTube a tvorba plnohodnotného videoobsahu pre ľudí, ktorí si možno nemôžu dovoliť osobného trénera či online coaching. Alebo jednoducho pre tých, ktorí sa zaujímajú o cvičenie a chcú inšpiráciu na nové cviky.

Prednedávnom sme vydali prvé komplexnejšie video a dostali sme naň veľmi dobrý feedback. Táto časť sa venuje tréningu nôh a je už na YouTube s názvom AKO CVIČIŤ ZADOK V 2019.

V takýchto videách chcem určite pokračovať a spolu s rôznymi hosťami tvoriť obsah, z ktorého si ľudia vezmú skutočnú hodnotu, či už ide o informácie o cvičení a strave, alebo zábavu a vizuál.

Kde ťa môžeme nájsť, ak by sme si s tebou chceli zacvičiť, prípadne prebrať stravovací plán?

Najlepšie je samozrejme najprv napísať, či už je to môj mail alebo Instagram @m.havelka.

Moje tréningy sú vo Fit&Co v Eurovea v Bratislave a vždy sa pri nových klientoch najprv stretneme, trochu sa zoznámime, porozprávame sa viac o jeho / jej cieľoch a o tom ako pracujem. Človek si tiež pozrie zariadenie fitka, a vyskúšame si prvý tréning. Ak si sadneme a vyhovuje nám spolupráca, dohadujeme spolu už ďalšie tréningy.

Michal, ďakujem za naozaj inšpiratívny rozhovor plný praktických tipov a skvelých rád. Mňa si teda pekne namotivoval, a čo vy, milí čitatelia? Výhovorky, že nebývate v Bratislave alebo nemáte čas cvičiť Michal zmietol zo stola. Idete do toho s nami?

Tréningy, či už osobné alebo online, si môžete rezervovať na Michalovej stránke mhavelka.sk. Začnite ho sledovať na Instagrame, kde ho nájdete ako @m.havelka, alebo na Facebooku Vitness- Michal Havelka.

A nezabudnite odoberať jeho Youtube kanál, kde si pre vás už chystá ďalšie videá.

Michal Havelka: „Je pre mňa dôležité, aby som naučil klienta akceptovať sa“
4.9 (98.52%) 27 x

O autorovi

Veronika Ivánová
 

Veronika vyštudovala masmediálnu komunikáciu a preto jej práca v novinách, či písanie článkov nie sú cudzie. Zbožňuje cestovanie a ako hovorí, minula by posledné peniaze na akýkoľvek výlet (a dobré jedlo). Rada športuje a zaujíma sa o módu, kozmetiku a lifestyle. Rada všetko dokumentuje a tak si jej fotky, videá a príspevky môžete pozrieť na jej Instagramovom profile alebo Facebooku.
Viac článkov od tohto autora

Pridajte komentár ku článku

avatar
Kliknutím na ikonku nižšie môžete pridať obrázok