Mobake – ideálna voľba, ak preferujete bezobalové, vegánske a eko produkty
Bambusové zubné kefky EarthBrush. Zdroj: Mobake
Mladí, šikovní a kreatívni ľudia, ktorým starostlivosť o životné prostredie nebola, nie je a nebude cudzia, v roku 2016 prvýkrát na slovenskom trhu predstavili bambusové zubné kefky obsahujúce inšpiratívne/motivačné myšlienky. Začal sa tak písať príbeh značky Mobake.
Súčasná ponuka produktov už ale ani zďaleka nepozostáva len zo zubných kefiek. Postupom času sa k nim pridali napríklad aj ekologické slamky, ekologické produkty do domácnosti či konopné potraviny.
Aký impulz stojí za vznikom tejto slovenskej značky? Aké ďalšie produkty si môžete zakúpiť a ktoré z nich patria medzi najobľúbenejšie? Ako v Mobake v súčasnosti vnímajú vzťah Slovákov k životnému prostrediu? Odpovede (aj) na tieto otázky sa dozviete v rozhovore so zakladateľom značky Mobake, Bc. Patrikom Jakšom.
Zubná hygiena
Ako sme už v úvode spomenuli, debutom Mobake boli zubné kefky z bambusu s motivačným výrokom.
Portfólio v rámci zubnej hygieny sa rozšírilo o Kefky s Menom a Earthbrush™. K dispozícii sú aj balíčky a doplnky – Kefky pre Pár, Rodinné balenie alebo bambusové cestovné tuby.
Ekologické slamky
Klasické plastové slamky sú už dávno pasé.
Váš obľúbený nápoj si dnes môžete vychutnávať pomocou ekologických alternatív, ktorých má Mobake v ponuke hneď niekoľko – bambusové, papierové, sklenené, nerezové, ryžové...
V prípade bambusovej slamky si ju môžete aj personalizovať – vygravírovaním (vášho) mena alebo čohokoľvek do 40 znakov.
Ekologická domácnosť
Ponuka eko domácnosti okrem eko čistiacich, pracích prostriedkov a dezinfekcie obsahuje aj doplnky do kúpeľne a kuchyne.
Hovoríme napríklad o 100 % kompostovateľných utierkach, prírodnej špongii na pleť/riad, nákupnej sieťovke alebo o sieťovke na ovocie.
Potraviny a nápoje
Mobake myslí aj na starostlivosť o zdravie – ponuka konopných potravín, doplnkov výživy a čajov je toho dôkazom.
Produkty z tejto sekcie, ktoré stoja za zmienku, sú napríklad konopné semienka, konopný proteín, kapsule na podporu imunity alebo bambusový sypaný čaj.
Rozhovor so zakladateľom Mobake, Bc. Patrikom Jakšom
Bc. Patrik Jakš, zakladateľ Mobake
Dobrý deň, pán Jakš, na úvod nám, prosím, predstavte Váš projekt Mobake – kedy vznikol a ako si s odstupom času spomínate na Vaše začiatky?
Dobrý deň, projekt vznikol v roku 2016. Krátko predtým som sa začal hlbšie zaujímať o ekológiu a takzvaný život bez odpadu. Zároveň som rozmýšľal, s čím by som mohol podnikať tak, aby to v sebe nieslo environmentálnu myšlienku a bolo to zároveň niečím originálne.
V tej dobe boli bambusové zubné kefky na Slovensku novinkou. Páčila sa mi myšlienka, že každý krát, čo si umyjeme zuby, si môžeme pripomenúť niečo, čo nás v živote inšpiruje či motivuje – tak vznikli prvé Motivačné kefky® – kefky s vygravírovanou myšlienkou.
Ako vznikol názov Mobake a čo predstavuje?
Vznikol práve z prvých písmen slov MOtivačné BAmbusové KEfky. V tej dobe som študoval na vysokej škole a veľmi som nerozmýšľal nad tým, že časom to môže byť aj o iných produktoch. 🙂 Názov sa však zaužíval a už by som ho nemenil.
Aký impulz Vás priviedol na cestu podnikať práve v tejto oblasti?
V tej dobe to bola chuť svojou časťou prispieť k ekologickému povedomiu a nahrádzaniu plastových výrobkov environmentálne prijateľnejšími alternatívami, ale tiež si popri škole privyrobiť niečím, kde si sám budem šéfovať. V nemalej časti zohrala svoju úlohu aj chuť ľudí inšpirovať. No musím povedať, že od tej doby som niektoré svoje pohľady prehodnotil a teraz už nazerám na veci inak.
Aké produkty si momentálne môžeme u Vás kúpiť a ktoré z nich sa tešia najväčšej obľube?
Momentálne e-shop žije vlastným životom, teda okrem pôvodnej značky Mobake sa e-shop rozšíril o množstvo iných značiek. Stále sa však najväčšej obľube tešia zubné kefky, a to konkrétne – Kefky s menom, na ktoré si zákazníci nechávajú gravírovať čo len chcú. 🙂
No okrem toho sa dobre predávajú včelie obrúsky, termosky a v poslednom čase nový segment – čaje a konopné potraviny.
Predajný stánok produktov Mobake.
Motivačné zubné kefky, kefky s menom či venovaním sú skutočne zaujímavé – popíšete nám, ako vznikol tento nápad?
Áno, okrem príbehu Motivačných, o ktorom som napísal vyššie, sú tu kefky s menom – pri nich sa obľube teší personalizácia. Ľudia majú radi, keď im darujeme niečo zo srdca, a keď to má navyše osobné venovanie či vygravírovanú vtipnú myšlienky, o to viac si to cenia. A možno si s takou kefkou ani nebudú chcieť umývať zuby. 🙂 V tom dobrom...
Na okraj ešte spomeniem – minulý rok sme vypustili novú edíciu s názvom EarthBrush. Je to netradičný koncept bambusových kefiek, ktoré v seba spájajú praktickosť, dizajn, ekológiu a suvenír zároveň. Turisti či cestovatelia si tak môžu zo Slovenska odniesť zaujímavú spomienku, ktorá v prípade potreby nájde svoje využitie.
Edícia zubných kefiek EarthBrush.
Ako v súčasnosti vnímate vzťah k životnému prostrediu a starostlivosť oň zo strany Slovákov? Máte prípadne nejaké odporúčania z tejto oblasti, o ktoré by ste sa chceli podeliť?
Ako som spomenul, niektoré veci vzhľadom na väčšiu dostupnosť informácií som musel prehodnotiť, a to je aj vzťah k životnému prostrediu ako takému. Dnes som presvedčený, že plátanie záplat nemá väčší význam. Akokoľvek by sme sa snažili chrániť životné prostredie, ktoré je domovom nás všetkých, vždy tu budú tí, ktorí ho budú devastovať kvôli zisku. Taká chamtivosť.
Momentálne jedinú cestu vidím v zmene formátu spoločnosti zo spotrebiteľského na Tvorivý.
„V súčasnej dobe sa globálne milióny ľudí na zemi spája na základe vysoko morálnych a duchovných hodnôt, aby vytvorili Tvorivú spoločnosť, a tam je životné prostredie v dobrom stave štandardom. Samozrejme, okrem iných výhod pre človeka.“
Ako je to podľa Vás (u nás) so starostlivosťou o seba a svoje zdravie? Aké výrobky z Vášho sortimentu by ste v tejto veci každému odporučili?
Neodvážim sa to posúdiť celoplošne, no myslím si, že vzhľadom na súčasné okolnosti si ľudia uvedomujú dôležitosť silného zdravia. Dobrá je správna psychohygiena – život v radosti – bez strachu a pohyb na vzduchu v prírode. Ak k tomu pridáme dobrý čaj s množstvom vitamínov, kvalitné potraviny, napríklad konopné, zdravie nám bude vďačné.
V čom sa podľa Vás odlišujete od Vašej konkurencie?
Každý obchod má niečo unikátne. To je skôr otázka na našich zákazníkov, v čom vidia rozdiely, v čom sme lepší, a v čom, naopak, nie. Pre nás je na prvom mieste človek a tomu sa snažíme prispôsobovať smerovanie firmy.
„Produkty vyberáme tak, aby v prvom rade slúžili svojmu účelu a vydržali dlhú dobu, ďalej aby človek v našom obchode našiel príjemné prostredie, priateľský prístup a kvalitné produkty.“
Prezraďte nám – aké plány v najbližšej dobe Mobake čakajú?
Splniť veci z minulého roka, ktoré sa nám nepodarilo zrealizovať. Budeme naďalej rozširovať e-shop – väčším rozšírením prejde “čajový” sortiment a produkty s tým súvisiace, a to čajové sitká, kalabasy, bombilly. Vyplníme medzery medzi jednotlivými kategóriami a hlavne doplníme zubnú hygienu.
EarthBrush kefky chceme presadiť na zahraničnom trhu a chystáme personalizácie pre svetové mestá. Taktiež podpora marketingu a niekoľko menších investícií do vybavenia – pre lepší zážitok zákazníkov. 🙂
Záujem o ekológiu, chuť inšpirovať ľudí a prinášať im originálne produkty – aj tieto atribúty stoja za vznikom úspešnej slovenskej značky Mobake. Kúpou akéhokoľvek spomenutého zaujímavého produktu podporíte nielen značku, ale aj myšlienku starostlivosti o našu prírodu. Novinky a zaujímavosti zo sveta Mobake môžete sledovať napríklad na Instagrame alebo Facebooku.
Pánovi Patrikovi Jakšovi veľmi pekne ďakujeme za rozhovor a želáme mnoho ďalších úspechov.
Pridajte komentár ku článku